Розвиток грального бізнесу в світі в останні п’ять років відбувається шаленими темпами. А в останні три роки темпи зростання перевищують 20% на рік.
Через пандемію змінилися механізми розповсюдження ігор, а у людей з’явилося більше часу на те, щоб грати. Експерти припускають, що за два наступні роки ріст дещо уповільниться, проте прогнозують, що він зберігатиметься на рівні не менш ніж 10% на рік.
Такі зміни вимагають від національних регуляторів проводити ретельні дослідження поведінки гравців для вивчення впливу різних факторів на їхню мотивацію. Насамперед, щоб й надалі дотримуватися високих стандартів безпеки і вчасно попереджати ризики підвищення ігрової залежності.
Саме для того, щоб зрозуміти поведінку гравців та розібратися, хто, чому та з яких причин починає грати в азартні ігри, Комісія з азартних ігор Великобританії (United Kingdom Gambling Commission – UKGC) створила новий проєкт дослідження Path to Play (Шлях до гри).
Він розроблений задля кращого розуміння того, якою є «типова подорож гравця від початку до кінця азартної взаємодії», базується на попередніх проєктах UKGC і спрямований на більш глибоке вивчення поглядів гравців, їхніх звичок і впливів на них інструментів маркетингу.
Проте вона дозволяє окреслити коло типових складових – етапів, які проходять усі гравці, від думок про можливість взяти участь у грі до отримання певного результату від гри. Всі ці етапи різною мірою впливають на поведінкові реакції гравців. Вони йдуть один за одним, крім «зовнішніх тригерів» і «внутрішніх імпульсів», які, швидше за все, виникають одночасно.
В основі дослідження лежить шість складових:
пасивні впливи (основне ставлення та сприйняття азартних ігор);
зовнішні тригери (поштовхи, які спонукають до розгляду гри);
внутрішні імпульси (мотивація/причина грати в азартні ігри);
активний пошук (процес відбору продукції);
ігровий досвід (як відбувається гра);
результат гри (вплив перемоги чи поразки).
Дослідження вкотре довело, що ризики розвитку гральної залежності (лудоманії) перебільшено і вони невисокі. Насамперед через те, що рішення про участь у азартній грі, зазвичай, приймається через вплив популярної події, наприклад, чемпіонат світу з футболу чи Прем’єр-ліга. Водночас інші чинники (реклама, спонсорство, акції), мають набагато менший вплив, а отже, класифікуються як «фоновий шум».
Найвизначальнішою складовою у рішенні про участь в азартній грі є пасивні впливи. Наше виховання, коло спілкування, те, як ми щодня стикаємося з азартними іграми, а також минулий досвід. Усе це впливає на наше загальне уявлення про азартні ігри і ставлення до них.
Дослідження довело, що найбільш вразливі до різних впливів на всіх етапах дослідження були азартні гравці та ті, хто має ігрову залежність. Цей факт спростовує міф про те, що рекламні акції та інші зовнішні фактори роблять із звичайних гравців – лудоманів. Ні, вони виступають як фактори підсилення ігрової залежності у тих, у кого вона вже є.
Реалізація проєкту Path to Play має на меті допомогти UKGC у створенні нових політик та ініціатив для кращого вирішення проблеми азартних ігор та індустрії в цілому, завдяки розумінню всього шляху гравців і того, що впливає на їхню поведінку.
Крім того, лише завдяки таким дослідженням, організатори азартних ігор та національні регулятори отримають достовірну інформацію про те, які заходи безпеки працюють та є найбільш ефективними і яка підтримка потрібна гравцям.
Відповідно, більше досліджень – більше безпеки для гравців у азартні ігри.
Вікторія Закревська
Заступниця голови Ukrainian Gambling Council з комунікаційних питань